01.04.2020 | Daniel Kinc | Aktuální zprávy

Zbrojovácká výzva táhne. Klub na boj s koronavirem vybral už přes milion korun

Foto: fczbrno.cz
Brno – V nelehké situaci, kdy se nehraje téměř žádná fotbalová soutěž v Evropě, je od poloviny března každý klub. Do boje proti pandemii koronaviru vyrazila s netradičním projektem Zbrojovka Brno, která dává fanouškům připomenout zápas se Slavií z roku 1996, na nějž dorazilo na legendární stadion za Lužánky úctyhodných 44 120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva v historii soutěže.

V Brně se na tento téměř čtvrt století starý zápas vzpomíná dodnes. Velkolepá návštěva, tribuny byly našlapané k prasknutí – a ke všemu výhra nad velkým pražským rivalem. Nyní se Zbrojovka pokouší stadion za Lužánky vyprodat v rámci svého vzpomínkového projektu znovu – virtuálně. Fanoušci mají možnost si za 200 Kč zakoupit vstupenku, která je věrnou kopií lístku z roku 1996, a znovu tak okusit atmosféru lužáneckého stadionu. Kromě toho získají kopii zápasového bulletinu, přístup do fotogalerie utkání a čtyři unikátní videa ze zápasu (sestřih utkání, fandění, vzpomínky účastníků a záznam utkání s Chebem z roku 1994).

A kam putuje výtěžek? Brněnský klub jím chce přispět všem zdravotníkům ve Fakultní nemocnici Brno, kteří bojují v první linii proti koronaviru a pomáhají všem nakaženým. „Pojďme to dokázat! Pojďme se pokusit vyprodat Lužánky virtuálně, když už nemáme možnost na legendárním stadionu hrát! A pojďme tím podat pomocnou ruku těm, kteří v téhle kritické situaci a v těžkých podmínkách obětavě a nezištně pomáhají nám,“ stojí v prohlášení na klubovém webu.

Projekt spatřil světla světa ve středu 18.3. a za první týden zažil obrovský boom, kdy se vybralo 800 tisíc korun. Celek z Jižní Moravy se navíc už po dvou dnech projektu rozhodl otevřít i virtuální sektor hostů pro fanoušky Slavie, které myšlenka projektu rovněž oslovila. Přispívat tak nyní mohou nejen fanoušci Zbrojovky, ale také příznivci posledního prvoligového šampiona. „Jestli stadion vyprodáme nebo ne, to už tedy záleží jen na vás!“ dodává klubový web.

Celou akci kvitují také fotbalisté Zbrojovky Brno. „Je to super věc. Líbí se mi, že výtěžek poputuje přesně tam, kde je teď nejvíce potřeba. Sám už jsem se zapojil, několika lidem jsem to sdílel, tak věřím, že se taky někdo chytil,“ zmínil útočník Brna Antonín Růsek, který se jako většina spoluhráčů připravuje individuálně a nadále čeká, jak to s letošním ročníkem dopadne.

Ve středu 1.4. přesáhl samotný projekt – dva týdny od svého začátku – hranici milionu korun. Prodáno bylo více než čtyři tisíce vstupenek, což znamená, že do naplnění kapacity zbývá stále spoustu volných míst. Pokud chcete přispět i vy, podpořit dobrou věc a připomenout si rekordní zápas, máte jedinečnou možnost.