15.06.2021 | LFA | Aktuální zprávy

Cena Lukáše Přibyla potřetí v řadě v rukách pražské Sparty

Foto: LFA
Ligová fotbalová asociace tradičně po skončení soutěžního ročníku bilancuje nejen sportovní výsledky, ale oceňuje i jednotlivé členské kluby za jejich práci s fanoušky. Stejně jako v minulých dvou letech mezi samotnými zástupci klubů i odborné poroty zabodovala nejvíce Sparta, která tak znovu obhájila Cenu Lukáše Přibyla v hlavní kategorii FORTUNA:LIGY. Podobně jako loni potom Marketingová komise LFA přidělila ještě Cenu Lukáše Přibyla dalším klubům ve vedlejších kategoriích.

Kromě práce s fanoušky se hodnotila i souhrnně aktivita marketingových oddělení a její efekt, výsledky i progres, který daný klub v oblasti marketingu za uplynulou sezónu prodělal. Trofej pojmenovaná po uznávaném funkcionáři Lukáši Přibylovi je udělována pravidelně od sezóny 2015/16. „Cena Lukáše Přibyla získala během posledních let na své vážnosti a prestiži, za což jsem osobně velmi vděčný. Hodnotit, prezentovat a odměnit práci profesionálních fotbalových klubů je v rámci následného jejich progresu velmi důležité a věřím, že i motivační. Jsem rád, že se díky tomuto ocenění ukazuje, jak dobře a především v jakém množství odvedené práce dokáže profesionální fotbal v České republice fungovat. Srovnatelně s ostatními evropskými soutěžemi,“ řekl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.

V hlavní kategorii dostávaly kluby FORTUNA:LIGY hlasy od zástupců LFA, mediálních partnerů ligy, samotných osmnácti klubů a členů odborné poroty, ve které zasedli zástupci komerčních subjektů, influencerů i pedagogické obce. „Za letošní sezónu 2020/2021 vidím jako vítěze především samotné fanoušky klubů, i když pro ně nemohu hlasovat. Letošní sezóna ukázala krásný jev, a totiž, že "marketingovou aktivitu" projevili i samotní fanoušci směrem ke klubům. Fanoušci, kteří nepožadovali vrácení peněz za permanentky i když nemohli na zápasy. Fanoušci, kteří kupovali permanentky na těch zbylých pár zápasů v sezóně, na které už mohli, a to často za plnou roční cenu. A v neposlední řadě fanoušci, kteří nakoupili permanentky, díky kterým pak nakonec mohli jít na zápas ti, kteří za nás všechny bojovali nejvíce v nemocnicích během covidu, tedy zdravotníci. Fanoušci jsou pro mě letos jasným vítězem," uznal PhDr. Josef Voráček, Ph.D. tajemník katedry managementu sportu na FTVS v Praze. Vedoucí katedry managementu sportu PhDr. Jan Šíma, Ph.D. zase ocenil práci klubů s menšími marketingovými rozpočty. „Velmi oceňuji práci marketingového oddělení budějovického Dynama a pražských Bohemians. Tyto kluby dlouhodobě dokazují, že i s relativně malým rozpočtem jde realizovat řadu úspěšných projektů. Právě s ohledem na poměr „cena/výkon“ řadím právě tyto dva kluby letos na první dvě místa,“ prozradil Jan Šíma, který také zmínil zvláštnosti dnešní doby. „Ročník 2020/21 byl specifický a vyžadoval často nestandardní způsoby komunikace s fanoušky. Cílem této komunikace nebylo a priori dostat fanoušky na stadion, ale vytvářet pozitivní emoce, spokojenost, že jsou fanoušky klubu, motivovat je dlouhodobě klub podporovat a identifikovat se s ním. Více než kdy jindy byl čas pustit se do různých aktivit CSR. Letos mě nejvíce zaujal projekt Viktorka pomáhá s výukou,“ uzavřel za akademiky v odborné porotě Jan Šíma.

Ve složitých podmínkách, kdy po celou sezónu měly kluby buď zcela prázdné tribuny nebo se musely spokojit s velmi omezenými kapacitami svých stadionů, vznikla celá řada zajímavých a kvalitně realizovaných projektů. „Nejen my uvnitř LFA, ale i odborníci v rámci Ceny Lukáše Přibyla pozitivně hodnotili progres, kterých dosáhly i menší kluby, a to i přes velmi ztížené podmínky během covidu. Osobně jsem rád za spoustu kolegů v klubech napříč ligou, kteří dokázali udržet pozornost svých fanoušků a často i zvyšovat míru jejich interakcí a pozvedli tím hodnotu svých klubů, aniž by to mělo přímý ekonomický profit v podobě třeba příjmu z ticketingu,“ ocenil práci profesionálních českých klubů v oblasti práce s fanoušky Štěpán Hanuš, ředitel komunikace a PR Ligové fotbalové asociace. „Složitá doba současně také rezonovala v často systematické práci na poli společenské odpovědnosti, kde řada klubů odvedla neskutečnou práci,“ dodal Štěpán Hanuš.

Chvály se od odborníků v porotě dostalo především pražské Spartě, která opanovala anketu již potřetí v řadě s ohledem na svou koncepční a strategickou práci a také díky povedené změně klubové identity, kterou klub z Letné představil v průběhu jara. „Pro mne se s covidovou sezónou nejlépe vypořádala Sparta Praha, ať už jde o servis na stadionu, content, digitální komunikaci a samozřejmě téma nejnáročnější, tedy nové vizuální identity,“ uvedl ve svém hodnocení Petr Nitsche, vedoucí hokejového oddělení BPA sport marketing, kterého zaujaly ještě liberecký Slovan a Sigma Olomouc. „Velmi se mi líbí v případě Slovanu sladění a koncepční práce s vizuální identitou, zápasové grafiky či práce s videoobsahem. Ono se to zdá jako samozřejmost, ale ne každý ve sportu je schopen grafické návrhy koncepčně do detailu převést do funkční a současně vizuálně estetické podoby v praxi. Bronzovou příčku bych letos přisoudil Sigmě Olomouc, kromě opět kvalitní práce s vizuálem zejména jako ocenění za film Sigma stoletá. Umím si velmi dobře představit náročnost takového projektu,“ dodal Nitsche.

Pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2020/21

Hlavní anketa CLP klubů FORTUNA:LIGY:

  • 1. AC Sparta Praha 61 bodů
  • 2. SK Slavia Praha 41 bodů
  • 3. SK Dynamo Č. Budějovice 23 bodů
  • 4. FC Slovan Liberec 23 bodů
  • 5. Bohemians Praha 1905 16 bodů
  • 6. SK Sigma Olomouc 16 bodů
  • 7. FC Viktoria Plzeň 12 bodů
  • 8. FK Jablonec 8 bodů
  • 9. FK Teplice 7 bodů
  • 10. FC Baník Ostrava 3 body
  • 11. Slezský FC Opava 1 bod

Hlavní anketa CLP klubů FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY:

  • 1. FK Dukla Praha 43 bodů
  • 2. FC Hradec Králové 24 bodů
  • 3. FK Viktoria Žižkov 18 bodů
  • 4. FK Ústí nad Labem 6 bodů
  • 5. SK Líšeň 2019 5 bodů

Kromě hlavní ankety Ceny Lukáše Přibyla se LFA rozhodla stejně jako v minulém ročníku dekorovat i kluby, které dokázaly posunout kvalitu své práce na poli marketingu a komunikace ve specifických oblastech různých kategorií. Na výběru oceněných v doprovodných anketách za oblast Digital marketing, CSR aktivit a jednorázového projektu spolupracoval tým LFA se členy Marketingové komise. Obecné projekty bez zařazení byly vyzdvihnuty také u klubů druhé nejvyšší soutěže.

Oceněné kluby v doprovodných kategoriích ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2020/21:

Doprovodná kategorie – Digital marketing FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):

FC Slovan Liberec – za nový klubový web a e-shop

SK Dynamo České Budějovice – za projekt „Černobílé Vánoce“

SK Slavia Praha – za miniseriál Leicester Loading

Doprovodná kategorie – CSR aktivita FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):

FK Teplice – za založení Nadačního fondu FK Teplice

FC Baník Ostrava – za aukci dresů s výročím Radegastu na podporu obnovy řeky Bečvy

FC Viktoria Plzeň – za projekt „Viktorka pomáhá s výukou“

Doprovodná kategorie – Projekt FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):

AC Sparta Praha – za rebranding a změnu vizuální identity

Bohemians Praha 1905 – za Letní kino v Ďolíčku

SK Sigma Olomouc – za filmový dokument Sigma stoletá a dozvuky oslav klubu

Doprovodná kategorie – Projekt FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):

FC Hradec Králové – za projekt „Cesta za postupem“ a trika „Zpět ve hře“

FK Dukla Praha – za projekt „Pieta Josefa Masopusta k nedožitým 90. narozeninám“

FK Viktoria Žižkov – za nový klubový web a e-shop